Puszysty jasny keto chleb

Wreszcie nprawdę udany, jasny chleb, który można kroić bez kruszenia, nawet na cienkie kromeczki.
Miałam obawy, że smak kokosa będzie mocno wyczuwalny, jednak ku mojemu zaskoczeniu niemal wcale go nie czuć!
Dajcie znać, jak będzie Wam smakować.
W pierwszej wersji zrobiłam bułeczki w formach od muffinek z większą ilością erytrytolu - jako słodkie bułeczki lub nawet ciasteczka. Wersja chlebowa jest bardzo przyjemna.

  • 160 g masła
  • 110g mąki kokosowej
  • 250g śmietany 12%
  • 8 jajek
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 lyżeczka proszku do pieczenia
  • 400g żółtego sera (mogą być różne)
  • 3 łyżki erytrytolu
Nastaw piekarnik na 190-200 stC
Włóż wszystkie składniki pokrojone na cząstki do malaksera i rozdrobnij na ziarnstą masę.

przed pieczeniem - widać, że konsystencja nie jest ani lejąca ani zwarta, taka akurat do nakładania łyżką

Masę wyłóż do jednej większej keksówki posmarowanej masłem. Jeśli tak jak u mnie forma jest silikonowa, nie musisz smarować formy.
Piecz 40 minut.
Zanim wyjmiesz z formy poczekaj aż ostygnie. 
Smak jest dość uniwersalny, pasuje zarówno do pasztetu jak i masła orzechowego z niskowęglowodanową konfiturą :-)
Tosty z tego chleba są wyśmienite.
Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chrupiące tofu w czerwonym sosie