Ziarniste bułki najbardziej podobne do pszennych

Nie wiem co takiego ma w sobie pieczywo, że na początku dieta bez niego wydaje się trudna. Mnie samej też wydawało się kiedyś, że to będzie najtrudniejszy element diety ketogenicznej i przyznam, że ostatnio, po roku na 100% keto spróbowałam kawałeczka skórki dawniej mojego ulubionego chleba.
Byłam zdumiona, że można w ogóle tęsknić za takim smakiem! Wcale mi nie smakował.
Jednak forma pieczywa jest fajna gdy chcemy zrobić np. burgery czy tosty czy po prostu kanapki na wynos.

Dzisiaj przepis na bułki, które wg mnie najbardziej są podobne do tradycyjnych pszennych bułek pod względem konsystencji, puszystości, chrupkości skórki.
Tu po rozkrojeniu jeszcze gorąca.


Składniki:

  • 270g zmielonych ziaren lnu, pestek dyni, słonecznika, chia, migdałów, konopii w dowolnej proporcji
  • 2 łyżki łusek babki jajowatej lub płesznik
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 łyżka octu winnego
  • 1 łyżeczka soli
  • 370g wrzątku


Zacznij od nastawienia piekarnika na 190st.
Zmiel nasiona na mąkę. U mnie thermomix zrobił to w 1 minutę ale poradzisz sobie też młynkiem do kawy.
Dodaj pozostałe składniki i szybko wyrób ciasto, najlepiej malakserem, thermomixem czy robotem planetarnym z uwagi na temperaturę i niezbędne tempo. Ciasto będzie się wydawało lepkie, ale tak nie jest.
Na desce do krojenia rozsmaruj odrobinę oliwy i wyłóż ną nią masę chlebową, najlepiej silikonową szpatułką. Naoliwionymi dłońmi uformuj prostokąt i pokrój go na 8 części.
Przełóż je na blachę do pieczenia wyłożoną pergaminem lub podkładką silikonową. Rozpłaszcz je nieco ugniatając dłonią.
Piecz około 35 minut w 180-190 st.C
Skórka będzie chrupiąca a wnętrze miękkie i puszyste.

Więcej czasu zajmuje czytanie tego wpisu niż zrobienie tych bułek :D
Smacznego!

1 komentarz:

  1. W mojej dzisiejszej mieszance więcej było lnu oraz konopii i przy tej ilości wody ciasto było zbyt luźne. Udało się co prawda upiec bułki ale mniej komfortowo.

    OdpowiedzUsuń

Chrupiące tofu w czerwonym sosie