Leczo na obiad i do słoików

 


Na stronie tutaj znalazłam fantastyczny przepis na leczo. Idealnie doprawiony,


Odrobinkę zmodyfikowałam sposób przygotowania, składniki pozostawiłam bez zmian.

Z podanych proporcji wyjdzie około 3,5 L lecza


  • 1 kg cukinii
  • 1 kg papryki (można użyć kolorowej)
  • 1 kg pomidorów
  • 2 cebule (około 250 g)
  • 2 ząbki czosnku
  • przyprawy:
  • 1 papryczka chili lub papryka ostra, pieprz cayenne
  • 1 listek laurowy
  • 4 ziarenka ziela angielskiego
  • 1 łyżeczka lubczyku
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej
  • do smaku
  • sól (użyłam około 1,5 łyżeczki)
  • pieprz
  • olej do smażenia około 70 ml
  • garnek o pojemności około 4 – 5 L


Wszystkie warzywa po umyciu kroję na cząstki. Jedynie pomidory zmiksowałam.
W dużym garnku podsmażyłam na oliwie cebulę z czosnkiem, potem dodałam pozostale skladniki i wlałam zmiksowane pomidory.
Dodalam przyprawy i gotowałam bez przykrycia okolo 30 minut, mieszając co kilka minut.


Do czystych i wyparzonych sloikow nałożyłam leczo pozostawiając okolom1 cm od brzegu i zakręciłam sloiki, następnie ustawiłam w zimnym piekarniku i nastawiłam go na 60 minut w temp. 130 st.C




Zdjęcie autorki przepisu ze strony uwaga babcia gotuje



Pozostawilam na noc do wystudzenia.
Rano tylko opisałam sloiki i gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chrupiące tofu w czerwonym sosie