Legumina - deser mojego dzieciństwa :-)


Zachciało mi się wczoraj czegoś słodkiego i przypomniałam sobie o deserach, które robiła moja mama gdy ja byłam dzieckiem. Pamiętam, że wymagało ode mnie ogromnych pokładów cierpliwości by nie podjadać z lodówki w trakcie, gdy masa zastygała :-)

Do wykonania leguminy potrzebujesz :

Warstwa biała:

  • 1 litr tłustego mleka 
  • śmietankę 18% 400 g 
  • pół szklanki erytrytolu 
  • aromat migdałowy 
  • aromat waniliowy 
  • 4 łyżki żelatyny rozpuszczonej we wrzątku 
Zmiksuj wszystko, wylej do dużej płaskiej formy i włóż do lodówki. Użyłam naczynia do zapiekania, masy łącznie będzie ponad 1.5l.


po około 2h zrób warstwę czekoladową:


  • 100 ml śmietany 
  • 50 ml masła upłynnionego
  • 5 łyżek gorzkiego kakao 
  • 5 łyżek erytrytolu 
  • 3 łyżeczki żelatyny
Na stężoną warstwę białą wysyp nieco orzechów, słonecznika.

Zmiksuj składniki na warstwę czekoladową i wylej na orzechy na masę białą.
Włóż ponownie do lodówki i poczekaj, aż zastygnie. 

Makro 
Kalorie łącznie na całą porcję 2222 kcal
białko 86,3g
tłuszcz 176g
węglowodany 75g

na 1 porcję:
ok. b: 10,78g t: 22g, w: 9,3g



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chrupiące tofu w czerwonym sosie